روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام

روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام


پرسونال برندینگ در اینستاگرام ازجمله عوامل تأثیرگذار برای موفقیت افرادی است که باهدف شناخته شدن و کسب درآمد پا به این عرصه می‌گذارند. معروفیت و البته محبوبیت در فضای اینستاگرام همانند هر نوع حرفه یا کسب‌وکار دیگر، نیازمند آشنایی با روش‌ها و فوت‌وفن‌هایی است که در رسیدن فرد به موفقیت و شناساندن برند شخصی خود در این فضا، اهمیت بسزایی دارد. البته تنها عده‌ای از افراد در راستای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند و از اینستاگرام که بهترین بستر برای خلق یک پرسونال برندینگ است، بهره می‌برند. در‌واقع، دیده شدن در سایر رسانه‌ها، مستلزم صرف انرژی و هزینه زیادی است اما در حال حاضر با دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، این امکان وجود دارد که به‌راحتی و تنها با استفاده از قواعد پرسونال برندینگ، مخاطبان زیادی را جذب و برند شخصی خود را ثبت نمود.

بنابراین اگر شما نیز در فکر ایجاد برند شخصی خود هستید، می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا‌که قصد داریم راجع به روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام صحبت کنیم.

تعریف پرسونال برندینگ 

به زبان ساده می‌توان پرسونال برندینگ را این‌گونه تعریف کرد؛ کلیه مشخصات و ویژگی‌های یک برند که در یک شخص قابل‌مشاهده هستند. به این معنی که شخص، تصویری از خود به نمایش می‌گذارد که تعیین‌کننده دیدگاه و نظرات مخاطبان درباره او خواهد بود. این فرایند شروع برندسازی شخصی بوده و ذهنیتی که از خود به‌جا می‌گذارید، معرف شخصیت و برند شما است. اگر‌چه این تصویر ذهنی قابل پاک شدن نیست اما با ارائه یک عملکرد خاص و جدید می‌توان نظر مخاطب را تغییر و به سمت دلخواه هدایت کنید. اگر فکر می‌کنید که پرسونال برندینگ چه نفعی می‌تواند برای افراد داشته باشد، بهتر است بدانید که امروزه جامعه به سمتی در حرکت است که با طراحی یک پرسونال برندینگ در اینستاگرام می‌توانید موفقیت خود در آینده را تضمین کرده و به تمام اهداف مورد‌نظر دست پیدا کنید.

دلایل اهمیت برندسازی شخصی 

برندسازی شخصی از آنجایی با اهمیت است که به جلب اعتماد مخاطبان و ایجاد اعتبار در جامعه، کمک زیادی می‌کند. همین امر، در ادامه موجب شکل‌گیری ارتباطات تجاری و فرصت‌های ارزشمند می‌شود که نتیجه آن دستیابی به درآمد دلخواه در آینده است. بنابراین می‌توان پرسونال برندینگ را یک دارایی ثابت و باارزش دانست که در صورت از بین رفتن جایگاه و زمینه فعالیت خود، به‌واسطه اعتماد و اطمینانی که در اینستاگرام به دست آورده‌اید؛ می‌توانید مجدداً فعالیت خود را از سر گرفته و یا حتی یک کسب‌وکار تازه را راه‌اندازی کنید. تأثیرگذاری برند شخصی بر روی مخاطب به‌اندازه‌ای است که حتی افراد سخت‌گیر که خیلی دیر اعتمادشان جلب می‌شود نیز به‌راحتی به چهره‌های اینستاگرامی و اینفلوئنسر‌ها اعتماد می‌کنند. با این حساب می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلایل اهمیت پرسونال برندینگ، کسب اعتبار و مخاطبان بیشتر و درنهایت درآمد بالا‌تر است.

روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام
روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام

روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام

پیش از آنکه برندینگ شخصی شما به رشد و بازدهی لازم برسد، مستلزم طی مسیری مشخص و در نظر گرفتن نکاتی است که به شما در رسیدن به نقطه دلخواهتان کمک می‌کند. این بدان معناست که دستیابی به چنین جایگاهی، عملاً کار ساده و پیش‌پا افتاده‌ای نیست و برای جلب اعتماد و اعتبار لازم برای ایجاد موقعیت‌های تجاری مطلوب، رعایت کلیه اصول و بهبود مهارت‌های خود، الزامی خواهد بود. بنابراین پیش از آنکه همانند فرآیند برندینگ و بازاریابی به فکر راهکار‌هایی برای رشد برند خود باشید، بهتر است مواردی را که در ادامه برخواهیم شمرد، موردتوجه قرار دهید:

1- شناسایی تیپ شخصیتی خود

در اولین قدم برای ثبت برند شخصی در ذهن افراد، شما بایستی به یک شناخت کلی از خود دست‌یافته و بتوانید ابعاد شخصیتی‌تان را توصیف کنید. این موضوع از آنجایی بااهمیت است که تا وقتی شناخت و دانش کاملی از خود نداشته باشید، نمی‌توانید توصیفی از خود در ذهن دیگران به وجود آورده و نمایی که انتظار دارید به مخاطبانتان ارائه دهید. لذا یک مرحله مهم برای انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام این است که ویژگی‌های شخصیتی و تیپ فکری خود را بررسی کنید تا بدانید رفتار‌ها و خلقیات شما با چه نوع برند و فعالیتی هماهنگی دارد. مثلاً توجه به سبک زندگی، صدا و ظاهر، عادات روزمره و یا حتی فن بیان و توانایی شما در صحبت کردن، ازجمله مواردی هستند که توجه به آن‌ها در کسب شناخت لازم از شخصیت خود کمک می‌کند.

2- افزایش مهارت

برای تبدیل‌شدن به یک برند شخصی معتبر، داشتن مهارت‌های خاص نیز با اهمیت است. مثلاً با نام بردن از یک فرد موفق مانند یک فوتبالیست یا یک طراح، ذهن شما به سمت مهارت‌های این افراد کشیده می‌شود که این بیانگر اهمیت مهارت در خلق یک پرسونال برندینگ است. البته این اصلاً به معنای آن نیست که برای شروع برند شخصی خود باید در یک حرفه یا تخصص به درجات بالایی از موفقیت رسیده باشید. بلکه همین‌که بتوانید در مورد مهارت‌های خود با مخاطب‌ها و دنبال کنندگانتان صحبت کنید، می‌تواند به شما در شروع پرسونال برندینگ در اینستاگرام کمک کند. درصد بازخورد‌هایی که پس از به اشتراک گذاشتن این مهارت‌ها دریافت می‌کنید، در بهبود عملکرد شما نقش مؤثری دارد و استفاده از نظرات، پیشنهادات و حتی انتقادات مخاطبان، فاکتور مهمی در پیشرفت شما خواهد بود.

3- تبلیغات و بازاریابی

پس از شناخت ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های خود، نوبت به مهم‌ترین مرحله در فرآیند برندینگ می‌رسد، که تبلیغات و بازاریابی است. شما بایستی در این مرحله هر آنچه در مورد خود می‌دانید را به دیگران معرفی کرده و آن‌ها را با برند شخصی خود آشنا کنید. دقت داشته باشید که هیچ‌گاه پیش از تقویت ویژگی‌های رفتاری و مهارتی خود، بازاریابی و تبلیغات را شروع نکنید. چرا‌که شما فاقد شرایط لازم جهت ایجاد یک برند شخصی هستید و با این کار تنها هزینه‌های خود را هدر می‌دهید.

روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام
روش انجام پرسونال برندینگ در اینستاگرام

فاکتور‌‌های مؤثر در موفقیت پرسونال برندینگ

اکنون که تمام مقدمات لازم برای پرسونال برندینگ در اینستاگرام را انجام دادید، بهتر است موارد زیر را نیز برای جلب نظر مخاطبان مدنظر قرار دهید:

  • انتخاب تصویر پروفایل گیرا

برای شروع فعالیت خود در راستای ارتقاء برند شخصی، باید یک تصویر مناسب از خود را به‌عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید. دقت داشته باشید که استفاده از تصاویر بی‌ربط و یا لوگو، تأثیر منفی در پرسونال برندینگ دارد و مخاطبی که نتواند چهره شما را ببیند، نمی‌تواند با پیج و محتوای شما ارتباط برقرار کند. 

  • بایو مناسب و هدفمند

اقدام مهم بعدی برای برندسازی شخصی، توجه به بایو اینستاگرام‌تان است. یکی از بخش‌هایی که مخاطب از طریق آن می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد شما، ویژگی‌ها و مهارت‌هایتان به دست آورد؛ بایو است و پس از عکس پروفایل، بیشتر توجهات به آن جلب می‌شود. برای انجام بهتر پرسونال برندینگ در اینستاگرام باید اطلاعات خوب و کاملی از خود در بایو ارائه دهید. مثلاً علاوه بر نام، می‌توانید مهارت خود را که به‌واسطه آن برند شخصی شما شکل‌گرفته است را نیز اضافه کنید. همچنین توضیحات کاملی از برند و ویژگی‌های مهارتی و شخصیتی خود را در بخش توضیحات اضافه کنید. در پایان نیز می‌توانید لینک وب‌سایت و یا سایر شبکه‌های اجتماعی و دیگر لینک‌هایی که به‌نوعی در ارتقاء برند شخصی شما نقش دارند را به بایوی خود بیفزایید.

  • ارائه محتوای جذاب

ارائه محتوای قوی، جذاب و هدفمند نیز آخرین و اصلی‌ترین مسئولیت شما برای شکل‌گیری پرسونال برندینگ در اینستاگرام است. وقتی مخاطبی با دیدن پروفایل و اطلاعات بایوی شما وارد پیجتان می‌شود، باید محتوای قابل‌ارائه‌ای داشته باشید که بتواند او را در صفحه نگه دارد. در‌واقع این شما هستید که با محتوای گیرا و باکیفیت خود می‌توانید مخاطب را حفظ کنید. مثلاً همزمانی که توجه زیادی به محتوای تولیدی و بکر بودن آن می‌کنید؛ باید طراحی پست‌ها و دیزاین آن‌ها را نیز به بهترین شکل انجام دهید. چرا‌که به‌راحتی می‌تواند مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار دهد و آن‌ها را به طرفداران شما تبدیل کند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *