طراحی سایت دندانپزشکی

طراحی سایت دندانپزشکی


طراحی سایت دندانپزشکی یکی از اقدامات بسیار مهمی است که امروزه به‌ منظور ارائه و معرفی خدمات در این شاخه از علم پزشکی انجام می‌شود. به این صورت مطب‌ها و یا کلینیک‌های دندانپزشکی، می‌توانند با بهره‌گیری از مزایا و قابلیت‌های یک وب‌سایت حرفه‌ای، خدمات خود و اطلاعات مربوط به آن را به‌ راحتی در اختیار افراد و مشتریان قرار دهند. علاقه‌مندان و مخاطبین نیز این امکان را خواهند داشت که به‌صورت آنلاین، دندانپزشک باتجربه و موردنظر خود را انتخاب کنند. همچنین آشنایی با قسمت‌های مختلف یک دندانپزشکی و خدمات مربوط به هر بخش و نیز اطلاع از نحوه صحیح انجام آن‌ها نیز به این شکل ساده‌تر می‌شود. این در حالی است که فرآیند نوبت‌دهی نیز با سرعت و سهولت بیشتری صورت می‌پذیرد.البته تمام نکات و مزایایی که به‌صورت کلی بیان شد، مستلزم آن است که برای طراحی و اجرای چنین وب‌سایتی، کلیه اصول و ویژگی‌های مهم رعایت گردند تا مخاطبان ضمن تمایل به بازدید از سایت، اطلاعات مفید و ارزشمندی نیز کسب کنند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم، کلیه نکات و خصوصیاتی که در طراحی سایت دندانپزشکی بااهمیت هستند را در اختیار شما قرار دهیم. 

اهمیت طراحی یک وب‌سایت دندانپزشکی

به‌طورکلی، راه‌اندازی یک سایت دندانپزشکی، بستر مناسبی برای نشان دادن عملکرد و توانایی‌های شما به‌ عنوان یک دندانپزشک خواهد بود و می‌تواند در معرفی هر چه‌ بهتر کلینیک یا مطبتان به سایر افراد نیز مهم باشد. اما یکی از اولین اثرات طراحی وب‌سایت دندانپزشکی، تبدیل بیماران بالقوه به مراجعین بالفعل است. به این‌گونه که احتمال زیادی وجود دارد که افراد پس از بازدید از سایت و کسب اطلاعات موردنیاز‌شان، برای دریافت خدمات درمانی به کلینیک شما مراجعه کنند. بنابراین می‌توان این سایت را یک پایگاه ثابت دانست که به‌صورت دائم و همیشگی در دسترس بیماران و مخاطبان قرار دارد. از همین‌رو بایستی کلیه ویژگی‌ها و امکانات موردنیاز برای دسترسی راحت‌تر کاربران در نظر گرفته شود که نتیجه آن افزایش ترافیک سایت و پیشی گرفتن از سایر رقبایی است که از مزایای طراحی سایت دندانپزشکی بی‌اطلاع هستند.

طراحی سایت دندانپزشکی
طراحی سایت دندانپزشکی

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت دندانپزشکی

با توجه به اینکه افراد و گروه‌های سنی مختلفی به‌عنوان مخاطبان سایت‌های دندانپزشکی شناخته می‌شوند، می‌بایست یک سایت کامل و جامع با رعایت تمام ویژگی‌های مهم را طراحی و راه‌اندازی نمود. لذا برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد:

1- توجه به ‌سرعت سایت 

ازجمله فاکتورهای مهمی که برای راه‌اندازی و طراحی سایت دندانپزشکی باید مدنظر داشت، سرعت است. در‌واقع به دلیل انبوه داده‌ها و حجم اطلاعات و تصاویری که در سایت قرار می‌گیرد، احتمال کاهش سرعت در هنگام مراجعه کاربران وجود دارد. از همین‌رو باید دقت شود که این سرعت به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان خود را از دست ندهد.

2- طراحی خاص و قالب جذاب

ویژگی مهم بعدی که باید در طراحی سایت دندانپزشکی موردتوجه قرار بگیرد؛ انتخاب یک قالب جذاب و رنگ‌بندی مناسب است. زیرا همان‌گونه که اشاره شد، مخاطبان در رنج‌های سنی مختلف و سلایق گوناگون از سایت دندانپزشکی بازدید می‌کنند و از همین‌رو بایستی تمام تلاش خود را به کار گرفت که تا جای ممکن، فضای آن خسته‌کننده نباشد. زیرا هیچ کاربری تمایل ندارد در سایتی بماند که از نظر گرافیکی و نوع طراحی، جذابیت چندانی ندارد و رنگ‌بندی آن به‌گونه‌ای است که چشم‌ها را خسته می‌کند. بنابراین بهتر است علاوه بر انتخاب یک رنگ زمینه مناسب و روشن، بخش‌های مختلف آن نیز با رنگ‌های متمایز و جذاب نمایش داده شوند.

3- استفاده از تصاویر متنوع

تنوع عکس‌ها و تصاویر مورداستفاده در طراحی سایت دندانپزشکی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که بایست به آن توجه داشت. در این راستا می‌توانید علاوه‌بر عکس‌های گرافیکی، از نمونه کار‌هایی که در مطب یا کلینیک شما انجام شده‌اند نیز به‌صورت حرفه‌ای و شکیل، عکس‌برداری کنید و در فرآیند طراحی سایت دندانپزشکی مورداستفاده قرار دهید. درنتیجه این کار، مخاطبان ضمن اطلاع از نحوه انجام کار‌های شما، با محیط و فضای شما نیز آشنایی بهتری پیدا خواهند کرد. یک ایده عالی برای استفاده از عکس در سایت، تصاویر قبل و بعد خدمات دندانپزشکی مانند لمینت، ایمپلنت، ارتودنسی، کاشت و… است.

4- دسترسی راحت به اطلاعات 

امکان دسترسی راحت به تمام اطلاعات و مطالب که در سایت ارائه می‌شود نیز ویژگی مهم بعدی است که تأثیر و اهمیت زیادی در جذب کاربران و تمایل آن‌ها برای مراجعه حضوری دارد. این موضوع از آنجایی بااهمیت است که طراحی سایت دندانپزشکی دربردارنده بخش‌های مختلفی بوده و باید به‌ راحتی در دسترس افراد باشد. 

طراحی سایت دندانپزشکی
طراحی سایت دندانپزشکی

امکانات لازم برای وب‌سایت دندانپزشکی

برای طراحی سایت دندانپزشکی باید امکاناتی متنوعی در نظر گرفته شود که به‌ واسطه آن‌ها بتوان خدمات مناسبی به مخاطبان ارائه نمود. به همین منظور و برای طراحی بهترین بخش‌ها و امکانات، بهتر است از افراد دارای تجربه و مهارت کافی بهره برده شود. در ادامه برخی از این امکانات را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • صفحه رزومه

این بخش یکی از مهم‌ترین امکانات و صفحاتی است که باید برای طراحی سایت دندانپزشکی در نظر گرفت. چرا‌که بهترین راه برای اینکه کاربران و مراجعه‌کنندگان بتوانند از سوابق کاری شما اطلاع پیداکرده و به شما یا کلینیکتان اعتماد کنند، این صفحه است. در این بخش می‌توانید علاوه‌بر اشاره به سوابق کاری و مدت‌زمان فعالیت خود در این زمینه، مدارک‌ بین‌المللی، جوایز و یا لوح‌های تقدیری که طی مدت فعالیت خود به دست آورده‌اید را نیز شرح داده و بیان کنید. به‌ این‌ ترتیب علاقه و اعتماد مشتری برای مراجعه به شما چند برابر می‌شود. چرا‌که اهمیت دندان‌ها و سلامت آن‌ها موضوعی است که برای مشتریان در اولویت قرار دارد.

  • خدمات پشتیبانی 

ارائه پشتیبانی در طراحی سایت دندانپزشکی ازجمله موارد بسیار مهم و ضروری است. زیرا در طول روز مراجعین و بازدیدکنندگان بسیاری تلاش می‌کنند از طریق سایت، نوبت گرفته و یا پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. از همین‌رو با افزودن چنین امکانی، کاربران به‌ راحتی می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مشکل و یا سؤالی، راهنمایی‌های لازم را به‌صورت آنلاین دریافت کنند. این امکان تأثیر زیادی در جلب مخاطبان دارد و به جلب اطمینان آن‌ها برای انتخاب شما به‌عنوان دکتر دندان‌پزشکشان، کمک می‌کند.

  • فهرست هزینه‌های دندانپزشکی

معمولاً بسیاری از کاربران علاقه‌مند هستند پیش از تصمیم‌گیری برای مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی از تعرفه یا هزینه انجام امور درمانی اطلاع پیدا کنند. به همین دلیل بهتر است فهرستی از هزینه برخی خدمات شاخص را در طراحی سایت دندانپزشکی خود بگنجانید. این بخش نیز در راه‌اندازی سایت دندانپزشکی اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود مخاطبان با مقایسه هزینه‌های شما با سایر کلینیک‌ها و اطلاع از این موضوع برای انجام امور درمانی خود بهتر تصمیم‌گیری کنند. 

  • نوبت‌دهی آنلاین 

شاید بتوان این مورد را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین امکاناتی دانست که با در نظرگرفتن آن برای طراحی سایت دندانپزشکی می‌توان کمک شایانی به کاربران برای گرفتن نوبت در زمان مقرر نمود. البته باید توجه داشت که طراحی این بخش باید به‌گونه‌ای باشد که نوبت‌دهی هرلحظه آپدیت شود و پس از اخذ نوبت توسط بازدیدکنندگان، اطلاعات مربوط به زمان مراجعه به همراه شماره پیگیری نیز به شماره آن‌ها ارسال شود.

  • صفحه اخبار و مقالات 

در طراحی سایت دندانپزشکی و برای جذب مخاطبان بیشتر می‌توانید صفحه‌ای را برای انتشار اخبار و مقالات در نظر بگیرید. زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات موجب گردیده است که بسیاری از کاربران، منابع مختلفی را برای اطلاع از اخبار و آخرین رویداد‌ها و روش‌ها در زمینه درمان، زیبایی و سلامت دندان‌ها انتخاب کنند. پس چه‌ بهتر که سایت شما یکی از این منابعی باشد که اطلاعات علمی مربوط به دندانپزشکی را در اختیار کاربران آنلاین قرار دهد. به این وسیله همچنین می‌توانید در مورد جدید‌ترین ابزار و فناوری‌های دندانپزشکی مورداستفاده در جهان نیز صحبت کنید و مقالات به‌روز و ارزشمندی را به مخاطبان ارائه نمایید. این کار در نهایت باعث افزایش بازدیدکنندگان از سایت شما و آشنایی افراد بیشتری با خدمات شما خواهد شد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *