طراحی سایت وکالت + ویژگی‌های آن

طراحی سایت وکالت + ویژگی‌های آن


طراحی سایت وکالت بهترین راه برای ساماندهی و انجام بهتر امور حقوقی و ارتباط بهتر با افرادی است که نیازمند دریافت مشاوره هستند. امروزه یافتن یک وکیل یا موسسه حقوقی به شکلی متفاوت از گذشته انجام می‌شود و اکثر افراد برای بررسی اعتبار و تخصص وکلا از طریق اینترنت عمل می‌کنند. این درحالی است که بیشتر کسب‌وکارهای امروزی در بستر وب نیز فعالیت گسترده‌ای دارند و از این طریق به جذب مشتریان بالقوه در اینترنت می‌پردازند. از همین‌رو می‌توان این اقدام را یکی از روش‌های مؤثر بازاریابی دانست که با توسعه فعالیت به جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند. بنابراین با طراحی یک وب‌سایت درزمینه حقوقی می‌توان موسسه خود را در معرض دید دامنه بیشتری از مخاطبان قرار داد.

در ادامه توضیحات بیشتر و کامل‌تری در مورد طراحی سایت وکالت و اطلاع از ویژگی‌های آن ارائه خواهیم نمود.

اهمیت طراحی وب‌سایت وکالت

زندگی در عصر تکنولوژی به‌گونه‌ای است که بسیاری از کار‌ها به شکل آنلاین و در بستر وب انجام می‌شوند. لذا شرکت‌های حقوقی نیز از این قافله عقب نمانده و بسیاری از خدمات خود را از طریق وب‌سایت و به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کنند. البته همچنان ترجیح بسیاری از وکلا بر استفاده از روش‌های قدیمی جهت دادن مشاوره و خدمات حقوقی به مشتریانشان است. به همین دلیل از مزایا و قابلیت‌هایی که این شیوه مدرن خدمات‌رسانی برای آن‌ها به همراه دارد، بی‌اطلاع هستند. به‌عنوان‌مثال، دسترسی راحت مشتریان به نشانی و شماره تلفن و یا رزومه کاری و سوابق حقوقی وکلا، تأثیر زیادی در انتخاب وکیل و سپردن پرونده‌های قضایی مختلف به آن‌ها دارد. از طرفی موکلین نیز با در اختیار داشتن پنل مخصوص در وب‌سایت وکیل خود، قادر به پیگیری آنلاین پرونده و آپلود مدارک در صورت نیاز خواهند بود.

ویژگی‌های مهم در طراحی سایت وکالت

با توجه به اهمیت و لزوم طراحی یک وب‌سایت حقوقی، وجود یک طرح خاص جهت پاسخگویی به نیاز مخاطبان، بسیار ضروری است. درواقع شما به‌عنوان یک وکیل بایستی از ویژگی‌های کلی یک سایت با محتوای حقوقی اطلاع داشته باشید. به‌طوری‌که مشتریان بالقوه‌ای که به دنبال یافتن یک وکیل زبده و کاربلد هستند با اطلاعاتی که از سایت شما به دست می‌آورند، به دریافت مشاوره‌های حقوقی ترغیب شوند. ازاین‌رو در ادامه برخی از این ویژگی‌ها در طراحی سایت وکالت را شرح خواهیم داد:

طراحی سایت وکالت + ویژگی‌های آن
طراحی سایت وکالت + ویژگی‌های آن۵

1- قابلیت جستجوی خدمات

امکان جستجوی خدمات یک ویژگی بسیار مهم در طراحی سایت وکالت است که به‌واسطه آن، دسترسی کاربران به موضوعات موردنظرشان ساده‌تر می‌شود و می‌توانند مشکلات و خدمات موردنیازشان را به‌راحتی در وب‌سایت شما پیدا کنند. در مواردی ممکن است مخاطبان با جستجوی یک موضوع خاص، پاسخ مناسب خود را از طریق مقالات درج‌شده در وب‌سایت نیز کسب نمایند.

2- امکان شماره‌گیری مستقیم

با توجه به کارایی و اهمیت موبایل در زندگی‌های امروزی و آمار بالای استفاده از گوشی‌های هوشمند برای بازدید از وب‌سایت وکالت؛ سازگاری‌های لازم در این رابطه پیش‌بینی‌شده است. به این معنی که در طراحی سایت وکالت تنها با یک کلیک می‌توانید با کارشناسان حقوقی تماس حاصل کنید.

3- صفحه معرفی، رزومه و سوابق وکیل

وجود این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است و بازدیدکنندگان از سایت شما، علاقه‌مند هستند از تجربه‌های سایر موکلین و مراجعین شما اطلاع پیدا کنند. به همین دلیل می‌توانید برای جلب اطمینان مشتریان و افزودن به اعتبار کاری خود، برگزیده‌ای از تجربیات و پرونده‌های موفقتان را در بخشی از طراحی سایت وکالت نام ببرید.

4- تهیه فرم ثبت‌نام

یکی از امکاناتی که می‌توان وجود آن را در طراحی سایت وکالت مهم دانست، قسمتی برای تهیه فرم مشاوره است. به‌ طوری‌ که مراجعین به وب‌سایت شما، طبق سلیقه و مطابق با نیاز خود می‌توانند صفحاتی بارنگ و تعداد فیلد‌های دلخواه را تهیه کنند. به‌ این‌ ترتیب، اطلاعات این افراد اعم از مشخصات فردی و شماره تماس و یا نوع مشاوره موردنیازشان به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و منظم در اختیار تیم مشاوره قرار می‌گیرد.

5- بخش نظرات کاربران 

در نظر گرفتن قسمتی برای بیان نظرات و کامنتهای بازدیدکنندگان از سایت و یا موکلین از الزامات مهم برای سایت‌های حقوقی است. چرا‌که معمولاً پرسش‌ها و نظرات کاربران در مورد مسائل و موضوعات مختلف حقوقی بسیار زیاد است و ایجاد چنین امکانی، ضمن کمک به افزایش تعامل با مخاطبان، موجب ترغیب سایر افراد جهت تماس و همکاری با شما نیز خواهد شد. 

6- استفاده از ابزارهای سئو

یکی از موضوعات با‌اهمیت در طراحی سایت وکالت و یا دیگر وب‌سایت‌ها، رتبه مناسب و نمایش سایت شما در فهرست نتایج موتور‌های جستجو است. دستیابی به چنین هدف مهمی با استفاده از سئو و ابزار‌هایی که برای ارزیابی و سنجش عملکرد و میزان بازدید مخاطبان ترتیب داده شده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود. لذا با نصب و آماده‌سازی این امکانات می‌توانید در راستای قوانین سئو و دستورالعمل‌های گوگل فعالیت کنید.

7- اجرای پروتکل‌های امنیتی

بحث امنیت و محافظت از وب‌سایت در برابر اتفاقات سایبری، موضوعی مهم است که امروزه اغلب مشاغل فعال در عرصه اینترنت به‌ویژه وب‌سایت‌های حقوقی و وکالت به‌واسطه نوع فعالیت آن‌ها و لزوم در نظر گرفتن موارد امنیتی بیشتر، به آن توجه زیادی دارند. بر این اساس از امکانات و روش‌هایی نظیر  Secure Socket Layer یا ssl برای ایجاد ارتباط امن و محرمانه میان گیرنده و ارائه‌دهنده خدمات حقوقی استفاده می‌شود. درواقع به‌کارگیری این پروتکل امنیتی در طراحی سایت وکالت، علاوه بر محافظت از سایت، موجب جلب اطمینان مخاطبان نیز خواهد شد. 

8- آشنایی با وکیل یا تیم حقوقی

در طراحی سایت وکالت همانند سایر وب‌سایت‌ها، بخشی با عنوان درباره ما وجود دارد که از ویژگی‌های مهم برای هر کسب‌وکار فعال در حوزه آنلاین به‌حساب می‌آید. چرا‌که کاربران از این طریق شناخت بهتر و دقیق‌تری از شما، تاریخچه شروع به کار و نوع فعالیتتان به دست می‌آورند. ضمن آنکه با سطح دانش، توانایی‌ها و تجربه کاری شما نیز آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند. 

9- امکان نوبت‌دهی آنلاین 

یکی دیگر از ویژگی‌ها و با بهتر بگوییم خدماتی که در سایت‌های حقوقی به مشتریان ارائه می‌گردد، قابلیت نوبت‌دهی به‌صورت آنلاین است. این امر موجب گردیده است که مشتریان بتوانند به‌صورت خودکار و تنها با چند کلیک، از مشاوران حقوقی برای دریافت خدمت موردنیازشان وقت بگیرند. در‌واقع با ایجاد چنین فرصتی، دیگر نیاز نیست در ترافیک و شلوغی و با صرف وقت و طی مسیر‌های طولانی برای گرفتن نوبت، حضوراً به دفتر وکالت مراجعه کنید. با افزودن چنین امکانی در طراحی سایت وکالت ، مشتریان می‌توانند نسبت به زمان‌های خالی خود، بهترین وقت را برای دریافت مشاوره رزرو کنند. گفتنی است که این نوبت از طریق پیامک به افراد اطلاع داده می‌شود که تأییدی برای ثبت نوبت آن‌ها در زمان موردنظر خواهد بود.

10- درگاه پرداخت آنلاین

ایجاد درگاه پرداخت آنلاین نیز از سری امکاناتی است که افزون آن به طراحی سایت وکالت، موجب تسهیل فرآیند پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های قبول وکالت یا مشاوره می‌شود. به این صورت علاوه بر اطمینان خاطر موکلین از رزرو نوبت خود در زمان معین، شما نیز از مراجعه آن‌ها مطمئن خواهید بود.

11- قابلیت چت آنلاین 

ارتباط با کارشناسان از طریق چت آنلاین، قابلیت ارزشمند دیگری است که اگر در طراحی سایت وکالت به آن توجه شود، یک امتیاز برای سایت شما محسوب می‌شود. چرا‌که ضمن جلب اعتماد کاربران، موجب تداوم همکاری آن‌ها با مجموعه حقوقی مورد‌نظر می‌گردد. در‌واقع چنانچه کاربران سؤال خاصی داشته باشند و یا در رزرو نوبت مشاوره با مشکل مواجه شوند به‌راحتی می‌توانند با پشتیبان سایت در ارتباط باشند. این راه ارتباطی توسط چت آنلاین در داخل سایت و یا از طریق اتصال به واتساپ قابل‌دسترسی خواهد بود. 

12- وبلاگ مباحث حقوقی

در وب‌سایت‌های حقوقی معتبر، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و ارائه اخبار جدید و یا حتی آموزش نکات حقوقی، تأکید زیادی می‌شود. این بخش شامل نوشته‌ها و مقالاتی است که جنبه آگاهی بخشی داشته و با استفاده از آن، قوانین جدید و یا حق‌وحقوق اشخاص و موکلین به اطلاع آن‌ها می‌رسد.

13- اتصال به شبکه‌های اجتماعی

از فاکتور‌های با‌اهمیت در طراحی سایت وکالت که نقش پررنگ و مؤثری در اعتمادسازی میان مشتریان دارد، اتصال سایت با شبکه اجتماعی است. برای این کار، باید لینک رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و سایر پلتفرم‌های مربوطه، در سایت و در دسترس کاربران قرار بگیرد. 

14- نمایش آدرس روی نقشه

نمایش محل دفتر وکالت بر روی نقشه، از دیگر نکاتی است که با در نظر گرفتن آن در طراحی سایت وکالت، می‌توانید به مشتریان خود برای یافتن نشانی دفتر کمک کنید. 

طراحی سایت وکالت

15- بخش سؤالات متداول

این بخش شامل جوابگویی به سؤالاتی می‌شود که احتمال پرسش آن‌ها از سوی مخاطبان بیشتر است. به این صورت نیازی نیست روزانه به مواردی که سؤال اکثر موکلین است، جواب داده شود که این می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت وکیل نیز گردد.

16- بخش پرسش و پاسخ حقوقی

وجود بخش پرسش و پاسخ نیز در طراحی سایت وکالت می‌تواند مفید باشد. این بخش کاربردی، برای افرادی مناسب است که تنها در پی پاسخی برای مشکلات حقوقی خود هستند؛ اما نیازی به برگزاری جلسات مشاوره ندارند. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید ضمن پاسخ به سؤال‌های حقوقی کاربران، دانش و توانایی خود را در این زمینه به نمایش بگذارید.

مشخصات ظاهری طراحی وب‌سایت وکالت

علاوه بر تمام مواردی که به‌عنوان ویژگی‌ها و امکانات یک وب‌سایت وکالت برشمردیم؛ ازنظر ظاهری نیز این نوع سایت‌ها بایستی نمایی رسمی و البته کاربرپسند داشته باشند. مشخصه اصلی اغلب وب‌سایت‌های حقوقی، انتخاب رنگ‌های گرم و تیره مانند طلایی، قهوه‌ای یا مشکی است. اما این بدان معنا نیست که در طراحی سایت وکالت لزوماً باید از این رنگ‌ها استفاده کنید. در‌واقع این موارد تنها بخشی از اصول کاری و تجربه طراحانی است که با توجه به نظرات کارفرمایان و کاربران به آن دست‌یافته‌اند. بنابراین، هر فرد می‌تواند متناسب با سلیقه خود از رنگ‌های مختلف استفاده کند. اما به‌طورکلی طراحی گرافیکی این سایت‌ها باید ضمن برخورداری از جذابیت و جلوه بصری با حفظ ظاهر کاملاً رسمی، نیاز کاربران در مراجعه به آن‌ها را نیز جوابگو باشد. 

مزایای طراحی و استفاده از وب‌سایت حقوقی

زندگی در عصری که، تکنولوژی با سرعت افسارگسیخته‌ای در حال پیشروی است، مستلزم همگام شدن و استفاده بهینه از امکاناتی بوده که به‌ واسطه این تکنولوژی در دسترس ما قرارگرفته است. راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ارائه خدمات مشاوره و وکالت در بستر اینترنت، یکی از نیاز‌های اساسی و مهم وکلا و مردم به‌حساب می‌آید. به این صورت در کنار بهره‌مندی از امکانات یک وب‌سایت، بر تعداد مراجعه‌کنندگان و مشتریان دریافت خدمات حقوقی نیز افزوده می‌شود. بر این اساس در ادامه برخی از مزایای طراحی سایت وکالت را برخواهیم شمرد:

  • آشنایی با وکلای زبده و باتجربه

در شرایطی که شناخت یک وکیل کارکشته و باتجربه برای اخذ مشاوره در موارد حقوقی، عملاً کاری دشوار و زمان‌بر بوده و نیازمند تحقیق گسترده و صرف زمان برای یافتن نشانی دفتر و ملاقات با او است؛ دسترسی به سایت و بررسی سوابق وکلا از این طریق می‌تواند بهترین راهکار باشد. در‌واقع یک وکیل با راه‌اندازی و طراحی سایت وکالت، می‌تواند به‌راحتی سطح ارتباطات خود را افزایش داده و شرح کاملی از توانایی‌های خود در زمینههای مختلف حقوقی را در اختیار کاربران آنلاین، قرار بدهد. کاربران نیز می‌توانند با یک جستجوی ساده در گوگل و بررسی عملکرد و سوابق وکلای مختلف، اطلاعات دقیق و کاملی از آن‌ها کسب کنند.

  • بررسی آنلاین رزومه وکلا

دیگر مزیت مهم و ارزشمند طراحی سایت وکالت را می‌توان، امکان بررسی رزومه و سوابق کاری وکلا دانست. به این صورت، مخاطبان نیز قادر خواهند بود بهترین وکیل را متناسب با پیشینه و درصد پیروزی در پرونده‌های موردنظرشان انتخاب کنند. این فرصت قطعاً در حالت عادی به‌سختی دست‌یافتنی خواهد بود که شما بتوانید به‌راحتی و با چند سرچ و کلیک ساده، از عملکرد وکیل موردنظر‌تان اطلاع پیدا کنید. این لطف بزرگی بوده که به‌واسطه پیشرفت فناوری شامل حال همه ما شده است و می‌توان به‌صورت آنلاین، وکیل زبده و متبحری را برگزید.

  • سرعت بالای دسترسی به اطلاعات

بسیاری از وکلا در طراحی سایت وکالت خود معمولاً بخشی را برای بایگانی پرونده موکلین خود در نظر می‌گیرند تا در مواقع لزوم بتوانند به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان به اطلاعات هر پرونده دسترسی داشته باشند. در مواردی نیز برخی از وکلا، تجربه‌های موفق خود در پرونده‌های مختلف اعم از طلاق، چک، حق مالکیت و… را به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان و کاربران سایت خود قرار می‌دهند. 

قیمت طراحی وب‌سایت وکالت

قیمت طراحی سایت وکالت با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای سایت تعیین می‌شود و به همین دلیل، بسته به نیاز هر وکیل و امکانات مورد‌نظر او، این نرخ کاملاً متفاوت است. مثلا، یکی از مواردی که در هزینه‌ طراحی و راه‌اندازی سایت حقوقی تأثیر زیادی دارد؛ پنل ارتباط با مشتری است. این قابلیت به ارتباط مستقیم وکلا با مراجعین آن‌ها کمک زیادی می‌کند و مبادله مدارک ضروری و موردنیاز را از این طریق امکان‌پذیر می‌سازد. به این‌ ترتیب می‌توانید جهت کسب اطلاع دقیق‌تر از هزینه طراحی وب‌سایت وکالت با کارشناسان شرکت در این زمینه صحبت کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *