رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed

رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed


رفرش نشدن اینستاگرام که با پیغام خطای Couldn’t refresh feed نمایش داده می‌شود، بیانگر آن است که این اپلیکیشن برای لود شدن و ارائه محتوا‌های جدید دچار اختلالاتی شده که باید برطرف گردند. اینستاگرام به‌ واسطه مخاطبان بسیار زیادی که در سطح دنیا دارد، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که محل مناسبی برای به اشتراک‌گذاری محتوا‌های متنوع و ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان محسوب می‌شود. از طرفی امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن فراتر از یک برنامه عادی بوده و در حال حاضر بهترین بستر برای توسعه کسب‌وکار و درآمد‌زایی نیز به شمار می‌آید. با این‌ وجود در برخی مواقع، کاربران با مشکلاتی نیز در هنگام کار با این برنامه مواجه می‌شوند که یکی از شایع‌ترین آن‌ها، رفرش نشدن اینستاگرام است که این مشکل به معنای عدم بروز رسانی و تازه شدن محتوا‌ها است. اگر شما نیز با چنین مسئله‌ای برخورد داشته‌اید، توصیه می‌کنیم مقاله پیش رو را تا انتها مطالعه کنید.

به چه دلایلی اینستاگرام رفرش نمی‌شود؟

در این بخش تعدادی از عوامل مهمی که باعث لود نشدن اینستاگرام و محتوای آن می‌شود را بررسی خواهیم کرد:

1- ضعیف یا قطع بودن اینترنت 

ممکن است یکی از دلایل رفرش نشدن اینستاگرام، مشکل در اتصال به اینترنت باشد. این اتفاق می‌تواند در اثر قطع بودن شبکه رخ دهد و یا اینکه کندی سرعت باعث شود که با ارور Couldn’t Refresh Feed مواجه شوید. این مشکل در اکثر مواقع هنگام اتصال به وای فای به چشم می‌خورد و در مواردی نیز قرارگرفتن در جایی که آنتن دهی خوبی ندارد موجب کاهش سرعت می‌شود.

2- پر بودن حافظه موبایل

عامل دیگری که می‌تواند در تازه شدن محتوای اینستاگرام ایجاد اختلال کند، نداشتن حافظه و فضای کافی برای اضافه شدن داده‌های جدید است. پر بودن حافظه گوشی باعث کند شدن و یا اختلال در عملکرد بسیاری از برنامه‌ها می‌شود که یکی از آن‌ها رفرش نشدن اینستاگرام است. 

3- اینستاگرام آپدیت نشده

اگر ورژن برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید قدیمی ‌باشد، موجب محدودیت و بروز برخی مشکلات در کارکرد آن خواهد شد. بنابراین ممکن است دلیل رفرش نشدن اینستاگرامتان این باشد که مدت‌هاست آن را بروز رسانی نکرده‌اید. این موضوع تنها مختص این اپلیکیشن نبوده و اساساً تمام برنامه‌ها برای کارایی صحیح و ارائه قابلیت‌های جدید، نیازمند آپدیت و دریافت نسخه‌های جدید هستند.

رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed
رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed

4- بلاک شدن توسط اینستاگرام 

به‌طورکلی اینستاگرام برای کاربران خود در تمام دنیا، قوانین و چارچوب‌های خاصی تعیین کرده است که تنها بر اساس آن‌ها اجازه و امکان فعالیت در این فضا را دارند. اما در مواردی ممکن است یک اکانت به دلیل اشتراک‌گذاری محتوای نامناسب و خارج از الگوریتم‌های اینستاگرام، مانند پست‌هایی با مضامین خشن، توهین‌آمیز و یا نژادپرستانه، مسدود شوند. بنابراین اگر پس از انتشار این‌گونه مطالب با مشکل رفرش نشدن اینستاگرام مواجه شدید، بی‌تردید توسط خود اینستاگرام بلاک شده‌اید.

5- تغییر مداوم آی پی

یکی دیگر از دلایلی که باعث ارور couldn’t refresh feed اینستاگرام می‌شود؛ تغییر آی پی است که این به خاطر استفاده از برنامه‌هایی همچون فیلترشکن‌ها رخ می‌دهد. بنابراین در صورتی‌که هم‌زمان با روشن بودن این برنامه‌ها وارد اینستاگرام شوید، با مشکل عدم رفرش شدن آن مواجه خواهید شد. در‌واقع اینستاگرام به دلیل عوض شدن پی‌درپی IP شما، این را یک مورد امنیتی تشخیص داده و به شما اجازه فعالیت نمی‌دهد.

6- مشکل در سرور‌های اینستاگرام

علت دیگری که اینستاگرام شما رفرش نمی‌شود، اختلال در سرور‌های خود اینستاگرام است. در این موارد ممکن است تمام یا تعدادی از کاربران نتوانند به محتوای این برنامه دسترسی پیدا کنند. مثلاً همین اخیراً به دلیل بروز برخی مشکلات در سرور‌های فیس‌بوک، پلتفرم‌های مرتبط با آن مانند اینستاگرام نیز برای چند ساعت از کار افتادند که این‌ یک مشکل سراسری در تمام دنیا بود. بنابراین گاهی ارورcouldn’t refresh feed خارج از کنترل شما بوده و باید برای برطرف شدن آن منتظر بماند. 

راهکار‌های رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام

تا این بخش از مقاله به بررسی برخی از عواملی که در فرآیند رفرشینگ یا تازه‌سازی اینستاگرام، اختلال ایجاد می‌کنند، پرداخته شد. در‌واقع وقتی با چنین مشکلی روبرو شدید، قطعاً باید به دنبال یکی از این موارد باشید و این مسئله خارج از عوامل گفته‌شده نخواهد بود. اما در ادامه قصد داریم، روش‌هایی که با کمک آن می‌توان این مشکل را برطرف نمود نیز مورداشاره قرار داده و مروری بر آن‌ها داشته باشیم. 

  • استفاده از اینترنت قوی و پایدار

همان‌طور که گفته شد، اولین عامل رفرش نشدن نرم‌افزار اینستاگرام می‌تواند به قطع ارتباط برنامه شما با اینترنت مربوط باشد که این‌ یک مشکل شایع در کشور ما به‌ حساب می‌آید. لذا اولین اقدام پس از مشاهده رفرش نشدن اینستاگرام یا ارور couldn’t refresh feed، بررسی وضعیت اینترنت و اطمینان از اتصال آن است. در صورتی‌که مشکل از شبکه اینترنت شما باشد می‌توانید یک‌بار این اتصال را قطع نمایید و پس از 30 ثانیه مجدداً وصل کنید. 

  • خالی کردن حافظه موبایل

اگر نوتیفیکشن پر بودن حافظه، برای شما نمایان شده است و از طرفی با خطای Couldn’t Refresh Feed در اینستاگرام نیز مواجه شده‌اید، تردید نکنید که با خالی کردن فضای ذخیره و حذف فایل‌های بی‌ارزش و سنگین، می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید. 

رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed
رفع ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t refresh feed
  • به‌روزرسانی اینستاگرام 

در صورتی‌که مشکل اتصال به اینترنت ندارید و حافظه گوشی شما نیز خالی است، اما با مشکل رفرش نشدن اینستاگرام روبرو هستید، بهتر است نسخه جدید این برنامه را دانلود و نصب کنید. زیرا همان‌گونه که اشاره شد، نرم‌افزار‌ها به‌مرور و تحت تأثیر قدیمی شدن نسخه مربوطه، کارایی خود را از دست می‌دهند. 

  • ارسال ایمیل به پشتیانی اینستاگرام 

بلاک شدن از طرف اینستاگرام نیز از دلایلی شمرده شد که منجر رفرش نشدن صفحه شما در این پلتفرم می‌شود که دلیل آن، انتشار مطالبی مغایر با قوانین این شرکت بود. در چنین شرایطی می‌توانید پیگیری‌های لازم را از طریق ارسال ایمیل به پشتیبانی اینستاگرام انجام دهید. بنابراین اگر علت عدم امکان بروز رسانی پست و استوری‌های اینستاگرام شما، محتوا‌های نامناسبی است که به اشتراک گذاشته‌اید، بایستی در مورد ارائه دوباره آن‌ها تجدیدنظر کنید. اما در صورتی‌که رفرش نشدن اینستاگرام به‌ واسطه نظرات و کامنت‌های مخاطبانتان به وجود آمده است، باید به فکر راهکاری برای حل این موضوع باشید.

  • غیرفعال کردن برنامه‌های تغییر آی پی

اگر‌چه استفاده از نرم‌افزار‌های تغییر آی پی، در شرایط فعلی بسیار گسترش‌یافته است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه‌ها ممکن است باعث از دست دادن اکانت اینستاگرام شما گردند. به‌ طوری‌که تنها کافیست چند بار بدون خاموش کردن اپلیکیشن‌های موردنظر، وارد اینستاگرام خود شوید تا رفرش کردن محتوای تایم‌لاین ممکن نباشد. بنابراین بهتر است این برنامه‌ها را غیرفعال کرده و یا از یک آی پی ثابت برای وارد شدن به اینستاگرام استفاده کنید. 

  • پاک کردن حافظه کش اینستاگرام 

یک راهکار دیگر برای رفع ارور رفرش اینستاگرام و خطای Couldn’t Refresh Feed این است که حافظه کش اینستاگرام خود را  پاک کنید. زیرا گاهی اوقات به‌واسطه حجم و تراکم بالای پست و استوری‌ها، این برنامه توانایی لود کردن مطالب بیشتر را ندارد. همین مسئله با تأثیر بر عملکرد اینستاگرام، مانع از رفرش و تازه شدن محتوا‌ها می‌شود. معمولاً به‌محض پاک کردن حافظه کش اینستاگرام، مشکل رفرش نشدن برنامه نیز به‌ طور کامل برطرف می‌شود.

  • ری استارت گوشی موبایل 

ری‌استارت کردن گوشی موبابل یکی از اولین اقداماتی است که همه ما معمولاً پس از بروز هر ایرادی، انجام می‌دهیم. بنابراین می‌توانید برای رفع عدم توانایی اینستاگرام برای تازه‌سازی یا رفرش شدن، یک‌بار گوشی را ری استارت کنید تا کارایی اولیه خود را به دست آورد.

  • بازگشت به تنظیمات کارخانه 

در صورتی‌که روش‌های فوق برای برطرف نمودن ارور رفرش نشدن اینستاگرام Couldn’t Refresh Feed نتیجه‌بخش نبودند، تنها یک راهکار دیگر پیش روی شما وجود دارد که بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. چرا‌که این امکان وجود دارد که اختلال به وجود آمده ناشی از برخی مشکلات ساختاری باشد. البته توجه داشته باشید که برای انجام این کار، ابتدا می‌بایست یک بک‌آپ از کلیه اطلاعات مهم گوشی خود بگیرید و سپس برای ریست‌فکتوری اقدام نمایید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *