چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟

چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟


دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام یک راه‌حل عالی برای مواقعی است که قصد دارید، مدتی از فضای اینستاگرام فاصله بگیرید و انرژی و تمرکز خود را صرف انجام امور یا برنامه‌ای خاص کنید. به‌ این‌ ترتیب بدون نیاز به حذف اکانت، می‌توانید حساب خود را برای مدتی غیرفعال کنید و در زمان مناسب مجدداً آن را راه‌اندازی نمایید. در‌واقع اینستاگرام فرصتی فراهم نموده که کاربران بتوانند بدون از دست دادن اکانت خود، مدتی از این فضا دور باشند. چرا‌که همه ما در مقاطعی از زندگی به دلیل وجود مشغله‌های ذهنی یا کاری، نیاز به فاصله گرفتن از این فضای شلوغ و پررنگ و لعاب داریم. اما از آنجا که نود درصد چنین تصمیماتی به‌صورت گذرا و موقتی گرفته می‌شوند و اغلب پس از بازگشت آرامش به ذهن، احتمال پشیمانی افراد از حذف اکانت‌شان زیاد است؛ اینستاگرام این اجازه را می‌دهد که در صورت تمایل، حساب کاربری خود را مجدداً فعال کنند. این گزینه، دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام نام دارد و در ادامه بیشتر دراین‌باره صحبت خواهیم کرد.

دی اکتیو اکانت اینستاگرام چیست؟

آن‌طور که در ابتدای این مقاله نیز صحبت شد، غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام یک ایده عالی برای دوری موقت از این رسانه اجتماعی است. دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام به معنای آن است که درصورتی‌که قصد و تمایلی به ادامه فعالیت در اینستاگرام ندارید و نمی‌خواهید حساب کاربری شما به سایر کاربران نشان داده شود، می‌توانید آن را به‌صورت موقت ببندید. در این صورت اکانت شما با تمام جزئیات مانند عکس پروفایل، اطلاعات درج‌شده در بیو و یا محتوا‌ها اعم از هایلایت استوری‌ها، عکس‌ها و ویدئو‌های منتشرشده با تمام لایک‌ها و کامنت‌های آن‌ها پاک نمی‌شوند. در‌واقع اینستاگرام تا زمانی که شما به‌صورت قطعی و دائم، قصد حذف کردن اکانت خود را نداشته باشید، اطلاعات و مطالب پیج شما را حفظ کرده و تنها از دید سایر کاربران پنهان می‌کند. به‌ طوری‌ که پس از فعال‌سازی دوباره حساب خود، قادر به مشاهده و دسترسی به آن‌ها خواهید بود.

تفاوت دیلیت اکانت و دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام

با تعریفی که از دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام ارائه شد، یقیناً بهتر می‌دانید که تفاوت این دو فرآیند به چه صورت است. اما به‌طورکلی می‌توان این‌طور گفت که؛ دیلیت اکانت به معنی حذف دائم و همیشگی حساب کاربری یا پیج شما در اینستاگرام است اما منظور از دی اکتیو کردن حساب کاربری، غیرفعال کردن موقتی اکانت است و در صورت تمایل کاربر، قابل برگشت خواهد بود.

اما تفاوت اصلی دی اکتیو موقتی با دیلیت اکانت یا حدف دائم حساب اینستاگرام، در دستیابی به صفحه و اطلاعات خود در اینستاگرام است. به‌ طوری‌ که شما با پاک کردن اکانت خود برای همیشه هرآنچه تاکنون به آن دسترسی داشته‌اید را از دست خواهید داد. اما درصورت دی اکتیو کردن اینستاگرام می‌توانید با لاگین و ورود دوباره، اکانت خود و تمام اطلاعات آن را مشاهده کنید.

چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟
چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟

نکات مهم قبل از دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام

پیش از آنکه برای غیرفعال سازی اکانت خود در اینستاگرام اقدام نمایید، بهتر است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • مطمئن باشید که یک ایمیل و شماره تلفن معتبر، در اکانت شما ذخیره است. چرا‌که در غیر این صورت، هنگام بازگشایی مجدد پیج، عملاً غیرممکن می‌شود.
  • رمز عبور اکانت خود را حتماً یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. زیرا داشتن رمز، یکی از الزامات مهم برای بازیابی پیج است. لذا پیش از دی اکتیو حساب خود، اگر رمز را فراموش کرده باشید می‌توانید با کمک برخی ترفند‌ها آن را تغییر داده و برای فعال‌سازی اکانت خود، یادداشت کنید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

 

مراحل دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام

برای غیرفعال کردن حساب خود در اینستاگرام، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • اولین مرحله:

در نخستین گام برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام می‌توانید از طریق مرورگر‌های موبایل و یا نسخه ویندوز، آدرس وب‌سایت اینستاگرام را وارد کنید و پس از نوشتن یوزرنیم و پسورد اکانت خود، لاگین شوید. با توجه به اینکه داشتن این اطلاعات اولیه برای دی اکتیو کردن پیج ضروری هستند، اگر پسورد خود را فراموش کرده‌اید، با کلیک بر روی عبارت  Forget Passwordمی‌توانید مراحل تغییر و بازیابی رمز را انجام دهید. چراکه در غیر این صورت، نمی‌توانید برای غیرفعال کردن اکانت، وارد شوید.

  • مرحله دوم:

پس‌ از آنکه موفق به لاگین و ورود به اکانت خود شدید، بر روی تصویر خود در سمت راست مرورگر کلیک کرده و در ادامه گزینه پروفایل را از منوی پیش رویتان انتخاب کنید تا بتوانید وارد صفحه شخصی خود شوید. با کلیک بر روی منوی کنار نام اکانت خود و انتخاب گزینه setting یا تنظیمات، روی عبارت Edit Profile بزنید. 

  • مرحله سوم:

در ادامه فرآیند دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام بر روی کادر آبی‌رنگ که عبارت Temporarily Disable My Account یا “اکانت من را به‌صورت موقتی غیرفعال کن”، کلیک کنید. در این مرحله از شما سؤال می‌شود که آیا می‌خواهید حساب خود را دی اکتیو کنید؟ به همین منظور فهرستی از پاسخ‌های آماده و به‌صورت پیش‌فرض در نوار کشویی، آماده‌شده که با انتخاب یکی از آن‌ها می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.

  • مرحله چهارم:

اکنون شما بایستی مجدداً پسورد خود را برای تائید هویت و تصمیم خود برای غیرفعال کردن اکانت، وارد نمایید. درصورتی‌که باز هم در به خاطر آوردن رمز خود دچار مشکل شدید، می‌توانید از طریق Forgotten your password، آن را بازیابی کنید.

  • مرحله پایانی:

در این مرحله تنها یک‌قدم تا دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام شما باقی‌مانده که کلیک بر روی کادر آبی‌رنگ «Temporarily Disable Account» است. به‌ این‌ ترتیب صفحه شما به همراه تمام اطلاعات آن، از دید دوستان و دنبال کنندگانتان، پنهان می‌ماند. اما همان‌گونه که گفته شد، این فرآیند تا زمانی که بخواهید ادامه خواهد یافت و حساب شما همچنان در سرور‌های اینستاگرام وجود دارد.

گفتنی است مدت‌زمان لازم جهت پنهان و از دسترس خارج شدن اکانت شما می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد. اما در طی این مدت، حساب شما به‌صورت «instagrammer» نمایش داده می‌شود و پس از مدتی به‌طور کامل از اینستاگرام و فهرست جستجوی افراد نیز خارج می‌گردد.

چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟
چگونه حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟

مدت‌زمان دی اکتیو حساب کاربری اینستاگرام

معمولاً مدت‌زمان مشخصی برای غیرفعال ماندن حساب کاربری وجود ندارد و تا هر زمان که بخواهید، می‌توانید اکانت خود را در این حالت نگهدارید. این مدت‌ زمان می‌تواند از یک دقیقه پس از دی اکتیو کردن حساب در اینستاگرام تا سالها بعد به طول بیانجامد. در‌واقع تا وقتی‌که تصمیم به بازگرداندن اکانت خود بگیرید، پروفایل شما با تمام محتویات آن در سرور‌های اینستاگرام محفوظ خواهد ماند. به‌ طوری‌ که حتی فالوور‌های شما نیز کاهش پیدا نمی‌کنند. زیرا با خارج شدن پروفایل شما از دید آن‌ها، امکان آنفالو کردن صفحه وجود ندارد.

البته این نکته را باید در مورد زمان و تعداد دفعات بازیابی اکانت، خاطرنشان شویم که اینستاگرام تنها هفته‌ای یک‌بار به کاربران خود فرصت دی اکتیو کردن حساب و بازگردانی مجدد آن را می‌دهد. به این معنی که اگر امروز اکانت خود را غیرفعال و فردا مجدداً فعال کنید، تا هفته بعد، این اجازه را نخواهید داشت که آن را دی اکتیو کنید.

نحوه فعال‌سازی اکانت اینستاگرام غیرفعال شده

معمولاً بسیاری از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، پس از مدتی دوری از این فضا و در شرایطی که مدتی از دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام آن‌ها گذشته، تصمیم به بازگشت به این شبکه اجتماعی می‌گیرند. آنطور که بار‌ها اشاره شد، تنها در صورتی می‌توانید حساب کاربری خود را فعال کنید که آن را به‌صورت دائمی غیرفعال نکرده باشید. 

برخلاف دی اکتیو کردن حساب که تا حدودی دشوار و زمان‌بر بوده، بازگردانی آن سریع و راحت است. به‌ طوری‌ که تنها لازم است توسط مرورگر خود در موبایل یا ویندوز و یا از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز خود را وارد کنید تا به همین سادگی مجدداً وارد این شبکه محبوب اجتماعی شوید. 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *