اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی


در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری، بسیاری از مشکلات بشر رفع شده است و اینترنت که بخش مهمی از این تکنولوژی محسوب می‌شود، محبوبیت خاصی را در بین افراد به خود اختصاص داده است. امروزه بسیاری از مردم به منظور خرید و فروش انواع محصولات و ارائه خدمات مختلف به مشتریان از اینترنت و رسانه‌های مربوط به آن استفاده می‌کنند. اختراع دستگاه‌های هوشمند از جمله موبایل، تبلت و… سبب شده تا افراد در هر مکان و زمانی از طریق سایت‌ فروشگاهی، اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود نمایند از همین‌رو طراحی سایت فروشگاهی برای کسب‌کار‌های مختلف از اهمیت زیادی بخوردار شده است.در این مقاله به بررسی اهمیت طراحی سایت فروشگاهی در عصر دیجیتالی می پردازیم.

 

مهمترین دلایل طراحی سایت فروشگاهی

کسانی که به عنوان یک فروشنده و کارآفرین به فروش محصولات و ارائه خدمات خود به مشتریان مشغول هستند، می‌بایست تمامی محصولات خود را با توضیحات کامل در رابطه با ویژگی‌ها، مشخصات، قیمت و… به منظور آشنایی بیشتر در فروشگاه اینترنتی خود از جمله سایت قرار دهند. 

دلایل طراحی سایت فروشگاهی عبارت است از: 

ایجاد بازار جهانی به واسطه فروشگاه اینترنتی، برای بیزینس‌های الکترونیکی این امکان را به وجود می‌آورد تا خدمات و البته محصولات خود را به تمامی متقاضیان در کشور‌های داخلی و خارجی بدون توجه به بعد زمانی و مکانی در اسرع وقت، ارائه دهید. 

  • امکان ارائه خدمات شبانه روزی به مشتریان

از مزیت‌های مهم سایت فروشگاهی، مراجعه ۲۴ساعته به آن است. از آنجایی که بسیاری از افراد به دلایل مختلف امکان خرید در طول روز را ندارند، می‌توانند در ساعت‌های مختلفی از شب و حتی زمانی که امکان خرید حضوری وجود ندارد، با مراجعه به سایت فروشگاهی محصولات مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایند. 

  • توسعه و شناخته شدن بهتر برند بیزینس

در سایت اینترنتی روش‌های بسیاری برای معرفی و توسعه برند وجود دارد که مهمترین آن‌ها افزایش دامنه محصولات تولیدی خود به صورت سفارشی و بر اساس نیاز مشتریان، ارسال سریع به آن‌ها، فروش انواع کتاب‌های الکترونیکی در سایت خود و… است. 

  • افزایش نرخ مشارکت بین رقبا

در واقع خریداران تمایلی به انتطار برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی دیگر را ندارند و ترجیح می‌دهند تا محصولات و خدمات مورد نیاز خود را در اولین فرصت خریداری نمایند.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی
اهمیت طراحی سایت فروشگاهی
  • امکان بازاریابی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و موتور جستجو

بهترین روش برای به دست آوردن برترین رتبه و میانگین موتور‌های جستجو که مهمترین آن گوگل است، استفاده از سئو و البته بهینه‌سازی وب سایت‌های خود با در نظر گرفتن مؤلفه‌های خود است. از جمله رسانه‌های اجتماعی که امکان اطلاع‌رسانی و دسته‌بندی خدمات و محصولات را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، فیسبوک و توییتر است که نقش مهمی در شناسایی برند شما و افزایش نرخ مشارکت را ایفا می‌کند. 

  • عدم خستگی زیاد و راحتی بیشتر

بدون شک بهره مندی از سایت‌های فروش اینترنتی، مزیت‌های قابل توجهی را برای فروشندگان و حتی مشتریان به همراه داشته است. با جذب افراد به خرید اینترنتی از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف، خدمات و محصولات بیشتر و متنوعی به آن‌ها ارائه می‌شود. مشتریان می‌توانند محصول مورد نیاز خود را تنها در چند دقیقه بدون ساعت‌ها وقت گذاشتن در بازار انتخاب کنند. این عامل نیز به خودی خود سبب شده است تا اکثر مشاغل فعالیت خود را به صورت اینترنتی نیز ادامه دهند و مشتریان بیشتری را جذب نمایند. 

  • مقرون به صرفه بودن

در واقع طراحی سایت فروشگاهی باعث شده است تا از نظر اقتصادی برای فروشندگان بسیار به صرفه و ارزان‌تر باشد. عدم نیاز به پرداخت اجاره ملک، جواز کسب، انواع هزینه‌های مربوط به شهرداری، پارک و… سبب شده تا کارآفرین با کمترین هزینه بتوانند فعالیت خود را شروع کند و محصولاتی با قیمت مناسب را در بازار عرضه نماید. همچنین می‌توان بهترین محصولات را با قیمت‌های رقابتی از طریق سایت فروشگاهی خریداری کرد. 

  • قابلیت شخصی‌سازی در سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی اختیاراتی را به فروشنده و مشتری می‌دهد که از مهمترین آن‌ها ارائه انواع محصولات و خدمات به صورت کاملا شخصی‌سازی شده و جداگانه برای هر کاربر است. ثبت تاریخ خرید هر فرد و زمان ارسال محصول، میزان رضایت‌مندی و… از جمله خدمات محسوب می‌شود. 

با شخصی‌سازی سایت خود به راحتی می‌توانید محصولات را بر اساس سلیقه مشتریان دسته‌بندی کنید و در صورت لزوم به آن‌ها ارائه دهید. 

  • کاهش ریسک در سایت فروشگاهی

از آنجایی که در زمان خرید اینترنتی نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی از جمله کرایه حمل‌و‌نقل، خسارت، حقوق کارمندان و… نیست، احتمال ریسک برای مشاغل به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. 

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

 

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

از مهمترین ابزار‌ها به منظور ایجاد شغل و بیزینس در دنیای امروز، در واقع طراحی سایت فروشگاهی در انواع مختلف است. به صورت کلی می‌توان گفت مجموعه‌ای از صفحه وب‌ها که از ترکیب تصاویر، متن، ویدیو، انواع فایل‌های دیجیتالی و… تشکیل شده است، طراحی سایت نام دارد. 

در زمان طراحی سایت فروشگاهی تمامی اطلاعاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از اینترنت بر تمامی سرور‌های موجود روی دیتا، قرار داده می‌شود. پس از آنکه فعالیت افراد در حوزه طراحی سایت به اتمام رسید، آن را به سرور مورد نظر انتقال می‌دهند و نام سایت اصلی خود که از قبل تعیین و خریداری شده است را به آن متصل می‌کنند. در نتیجه در سراسر دنیا برای تمامی کاربران امکان مشاهده و دستیابی به آن وجود دارد. 

خوب است بدانید که برخورداری از یک وب سایت فروشگاهی در معرفی سریع و بهتر فعالیت و ارائه خدمات شما به مشتریان تاثیر قابل توجهی دارد در جوامع امروزی با گسترش اینترنت و مورد استفاده قرار گرفتن آن در بین اکثر افراد و مشتریان، بیشتر مراکز فروش حتی فروشگاه‌های فعال در شهر تصمیم به توسعه فعالیت خود به صورت اینترنتی نموده‌اند. هدف از این اقدام افزایش فروش محصولات خود و جذب مشتریان بیشتر در مدت کوتاه و سوددهی سریع بوده است.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی
اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

دلیل اهمیت سئو در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

از جمله اهداف مدیران فعال در حوزه طراحی سایت فروشگاهی، ارزیابی و تحلیل تمامی رقبای خود است. بدون شک آمار بازدید از سایت فروشگاه که به صورت اینترنتی فعالیت دارند در مقایسه با دیگر سایت‌ها بیشتر است که دلیل آن اولویت داشتن محصولات سایت فروشگاهی برای مشتریان و طراحی فوق‌العاده آن سایت و سئو عالی است. 

از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت که سئو در طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست مورد توجه مدیران نیز قرار گیرد. 

مهمترین نکات سئو در زمان طراحی سایت فروشگاهی عبارت است از: 

  • انتخاب عنوانی متناسب با حوزه فعالیت

با در نظر گرفتن دنیای اینترنتی به عنوان دنیای رقابتی با دیگر روش‌های فروش، به منظور افزایش فروش محصولات خود و جذب مشتریان بیشتر، می‌بایست یک عنوان ساده و خاص را با در نظر گرفتن سلیقه اکثر مخاطبان انتخاب کنید. 

  • به کارگیری کلمات کلیدی مناسب

از دیگر موارد مهم در سئو برای انواع موتور‌های جست‌وجو، به کارگیری کلمات کلیدی صحیح است. بهتر است از عنوانی مشخص و توضیحات واحد، تمام صفحه‌های سایت خود را برچسب‌گذاری نمایید. 

  • توجه به سرعت بارگذاری سایت و لود

رابطه مستقیمی میان میزان سرعت لود و بارگذاری سایت در جذب مشتری و افزایش فروش محصولات وجود دارد. اگر یک وب سایت فروشگاهی از تعداد زیادی محصول و محتوای عالی برخوردار بوده و میزان سرعت لود آن پایین باشد، مشتریان خود را از دست خواهد داد. 

  • بررسی لینک‌های داخلی

توجه و استفاده از بهترین لینک‌های داخلی مرتبط به محتوای خود به اندازه سه صفحه و همچنین‌عدم استفاده از لینک‌های داخلی زیاد از دیگر فاکتور‌های مهم سئو در زمان طراحی وب سایت است. 

  • ارزیابی لینک‌های خارجی

در زمان طراحی وب سایت باید از معتبر‌ترین سایت‌ فروشگاهی خارجی که مورد تایید کامل گوگل قرار گرفته است، لینک مورد نیاز خود را که متناسب با حوزه فعالیت شما است، دریافت کنید. عدم توجه به این نکته سبب آسیب به سایت شما و کاهش آمار بازدید آن می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *